PRZEKĄSZANIE NA ZDROWIE!

Aktywny tryb życia to mieszanka endorfin z wyrzeczeniami. Wprowadzanie zdrowych nawyków to proces długotrwały, często nużący, wymagający niezłego zorganizowania i samodyscypliny. Ci, którzy przeszli na zdrową stronę mocy, zarażają jednak energią i optymizmem. Podkreślają, że warto i że wytrwałość nam się opłaci.

Zastanów się, jakie błędy jeszcze popełniasz? Które nawyki trzeba wyeliminować? Może wynagradzasz się jedzeniem po trudnym treningu? No bo skoro po tabacie można wykręcać ręcznik, to znaczy, że dałeś z siebie wszystko, no i należy Ci się coś pysznego… Z tym się zgadzamy: należy się! Warto jednak wybrać produkt, który będzie smaczny i zdrowy. Po ćwiczeniach potrzebujesz solidnej porcji białka, twoje mięśnie aż o nią wołają. Czekoladowe batony, słone przekąski, zjedzona na szybko kanapka… z tego zrezygnuj. Po co najczęściej sięgasz w takich chwilach? Weźmiemy to teraz pod lupę. Na słodko Czekolada z orzechami. 100 gramów takiej czekolady to aż 555 kcal, w tym jest aż 46,5 g cukru. Do tego emulgatory, mleko w proszku, tłuszcz kakaowy, mleczny, tłuszcze roślinne…

Nie wszyscy nagradzają się produktami, które w powszechnej opinii uchodzą za kaloryczne i niezdrowe. Wiele osób dbających o linię sięga po batoniki i ciastka, które producenci okraszają modnymi słowami: fit, wysoka zawartość błonnika, dietetyczne. Okazuje się, że popularne batoniki zbożowe składają się w 1/3 z cukru. Co poza tym? Utwardzony tłuszcz, glukoza i aromaty. Płatków owsianych jak na lekarstwo. Zastrzyk białka?

Nawet amatorzy stawiający pierwsze kroki na drodze do lepszego i zdrowszego życia wiedzą, że po treningu należy posilić się wysokobiałkowym posiłkiem. W biegu często sięgamy po szybkie rozwiązania i to, co akurat znajdziemy w lodówce. Wybór często pada na jogurty, zwłaszcza te smakowe, które mają niewiele wspólnego z wartościową białkową przekąską. Niepozorny jogurt truskawkowy może zawierać tylko 9% owoców, dodatkowo szereg substancji słodzących, aromatów i barwników. Zawartość białka to tylko 3,5 g.

Słona pokusa

Wracasz z piątkowego treningu i marzysz o wygodnej kanapie, dobrym filmie i smacznej przekąsce. Najlepszymi towarzyszami filmowych wieczorów są słone przekąski. W trosce o własne zdrowie zamiast chipsów sięgamy po orzeszki. Nie należy jednak przesadzać z ich ilością. 100 gramów fistaszków to aż 596 kalorii! 25 g białka, a przy tym 49 g tłuszczów i 10 g cukru. Nie lepiej wypadają popularne precelki. W składzie poza mąką pszenną, olejem i solą znajdziemy: regulator kwasowości, ekstrakty i węglan sodu.

Mięsne doładowanie

Najpopularniejsze na rynku kabanosy składają się tylko w 1/4 z białka. Pozostałe składniki mają niewiele wspólnego ze zdrowym stylem życia. W składzie figurują: wzmacniacze smaku, glutaminiany, stabilizatory i przeciwutleniacze. Kaloryczność również pozostawia wiele do życzenia. 100 g produktu to 561 kcal.

Dobry wybór

Wartościowa, zbilansowana przekąska potreningowa powinna być niskotłuszczowa i wysokobiałkowa. Wysokie zawartości cukrów prostych nie są wskazane bez względu na porę dnia. Warto pamiętać również o tym, że im krótszy skład, tym lepiej. Wybierając takie produkty, rezygnujemy z wysoko przetworzonej żywności i dostarczamy organizmowi tylko to, czego potrzebuje. Przekąska Chicks&Sport to doskonałe źródło białka pozyskane z piersi kurczaka:

100 g produktu dostarcza 205 kcal – zaledwie 1,1 g tłuszczu, 0,8 g cukru i 43,5 g białka.
Dodatkowo produkt stanowi wygodną alternatywę dla nieporęcznych shake’ów proteinowych. Sprawdzi się jako przekąska zarówno po skończony treningu w szatni, jak i w biegu między siłownią a domem.

zobacz inne