Wyroluj kalorie!

Rolki to idealna alternatywa dla osób, które nie lubią biegać, a chcą uprawiać sport tani i na świeżym powietrzu. Jazda na rolkach pomaga spalić podobną ilość kalorii co bieganie, a mniej obciąża stawy. Dodatkowo możesz na nich jeździć do pracy lub do sklepu. Pamiętaj jednak, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo — nie zapominaj o kasku i ochraniaczach, a w kieszeni zawsze miej przy sobie Chicks’y by w trakcie treningu szybko uzupełnić białko i móc dalej oddawać się rolkowej przyjemności!

Jak trenować?

W czasie jednej godziny jazdy na rolkach dorosła osoba może spalić od 400 do 700 kcal. To tyle samo co podczas biegania. Jednak to, co przemawia na korzyść rolek, to nie obciążanie stawów podczas treningu, a mimo to świetnie wzmacniają mięśnie brzucha, nóg i pośladków oraz pozwalają zmniejszyć cellulit. W czasie jazdy na rolkach można swobodnie rozmawiać, ponieważ układ oddechowy nie jest aż tak obciążony, co umożliwia nam trening w towarzystwie przyjaciół. Żeby uzyskać efekty należy trenować 3 razy w tygodniu po 50 minut.

Jaki strój na rolki?

Strój na rolki powinien być przede wszystkim komfortowy. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy wybrane przez nas ubranie nie krępuje ruchów oraz czy jest dobrze dopasowane. Za długie spodnie mogą spowodować wypadek – materiał zostanie wciągnięty między kółka, doprowadzając do bolesnego upadku. Najlepiej ubrać legginsy lub – jeśli sprzyja pogoda – krótkie spodenki. Najlepiej, żeby strój był wykonany z termoaktywnego materiału, który zapewni właściwą cyrkulację powietrza, odprowadzi pot, a jeśli trzeba – zatrzyma ciepło w organizmie.

Obowiązkowym elementem stroju rolkarza są ochraniacze i kask! Wybierając ochraniacze, należy zwrócić uwagę na rozmiar. Powinny one dobrze przylegać, tak aby nie przesuwały się podczas jazdy. Gąbkowe wypełniacze zamortyzują upadek, dzięki czemu unikniesz bolesnych otarć oraz nieprzyjemnego pieczenia. Ochraniacze należy nosić na kolanach, łokciach i przede wszystkim nadgarstkach.

Kask za to nie powinien być on ani za ciasny, ani zbyt luźny. Za mały rozmiar spowoduje nieprzyjemny ucisk, a w konsekwencji uciążliwy ból głowy. Z kolei za duży w czasie upadku może się ześlizgnąć, nie spełniając swojej podstawowej ochronnej funkcji. Dobrze jest wybrać taki kask, który posiada możliwość regulacji – wtedy można idealnie dopasować go do głowy.

Jakie partie ciała rzeźbi jazda na rolkach?

W trakcie jazdy na rolkach pracują wszystkie duże grupy mięśniowe. Najintensywniej zaangażowane są mięśnie nóg (zwłaszcza czworogłowe) oraz pośladków. Oprócz dolnych partii ciała, jeżdżąc na rolkach w dużym stopniu wzmacniamy mięśnie grzbietu i brzucha. Wpływają one na prawidłową postawę i utrzymują kręgosłup w dobrej kondycji. Dodatkowo podczas jazdy wspomagasz pracę mięśni bioder, miednicy i pleców. Konieczność utrzymania balansu na chwiejnych rolkach powoduje również, że poszczególne mięśnie naszego ciała muszą ze sobą współpracować. Rolki wyrabiają więc poczucie równowagi i rozwijają koordynację ruchową, która przydaje się nie tylko w sportach, lecz także w życiu codziennym.

Dyscypliny wrotkarskie.

Rolki to sport dla każdego. Zarówno kobiety jak i mężczyźni, młodsi i starsi odnajdą się w tym sporcie. Oprócz jazdy rekreacyjnej można wyróżnić takie dyscypliny wrotkarskie jak:

  • Hokej na rolkach – jazda odbywa się według reguł podobnych do tych, jakie panują w hokeju, a różnica polega na tym, że zamiast krążka używa się malutkiej piłki turlanej po specjalnym boisku;
  • Slalom – jazda na rolkach między pachołkami ustawionymi blisko siebie;
  • Jazda agresywna – jest to jazda na rolkach, której istotą jest skakanie i ślizganie się po poręczach, murach i rampach, bardzo często uprawiana w skateparkach;
  • Jazda figurowa – dyscyplina ta wykazuje dość duże podobieństwo do jazdy figurowej na łyżwach, najczęściej uprawiana na rolkach jednośladowych.

zobacz inne